جستجو برای:
سبد خرید 0
  • حساب کاربری
  • آرکاپلاس
  • فروشگاه
  • دوره‌ها
  • بلاگ
  • تماس با ما

ورود

رمز عبور را فراموش کرده اید؟

هنوز عضو نشده اید؟ عضویت در سایت
معماری با آرکاپلاس
  • خانه
  • آموزش‌ها
  • نوشته‌ها
  • درباره ما
  • آموزش‌های رایگان
  • 0 تومان
ورود و ثبت نام

وبلاگ

معماری با آرکاپلاس بلاگ نوشته‌ها 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

access_time2021-04-15
perm_identity ارسال شده توسط ای پلاس
folder_open نوشته‌ها
visibility 541 بازدید
دکوراسیون-دفتر-کار-خانگی

در سال‌های اخیر تمایل به کار کردن از خانه و راه اندازی کسب و کارهای آنلاین به شدت افزایش یافته است. از طرفی این روزها با شیوع ویروس کرونا بیشتر مشاغل به صورت دورکاری انجام می‌شوند. به این ترتیب وجود یک دفتر کار خانگی بیش از همیشه ضروری به نظر می‌رسد. فرقی نمی‌کند که دفتر کار خانگی شما در یک اتاق کوچک باشد یا در گوشه‌ای از اتاق نشیمن، در هر صورت باید به چند نکته اساسی در طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی توجه کنید. حتی اگر فقط ساعات محدودی در هفته کار می‌کنید مهم است که دفتر کار خانگی شما مکانی راحت برای انجام کارهایتان باشد.

در مطلب امروز آرکاپلاس قصد داریم 10 نکته مهم و کاربردی را برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی با شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

 

1- محل قرارگیری دفتر کار خود را به دقت انتخاب کنید

4343 e1618415251283 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

 

فضای کار خانگی می‌تواند به شکل‌های مختلف و با مساحت‌های گوناگون طراحی شود. این فضا می‌تواند در یک اتاق جداگانه، بخشی از یک اتاق یا حتی گوشه‌ای از آشپزخانه باشد.

نکته مهم برای انتخاب مکان درست دفتر کار خانگی توجه به زمان و مکانی است که کارتان را انجام می‌دهید. در زمان انتخاب موقعیت فضای کار خانگی به سر و صدا و رفت و آمد سایر افراد توجه کنید. بهتر است فضای کار خانگی در محلی آرام و بدون سر و صدا طراحی شود. به عبارت دیگر مکانی را انتخاب کنید که در طول ساعات کاریتان کمترین رفت و آمد را داشته باشد.

۲- فضای کافی برای حرکت و دسترسی در نظر بگیرید

7779 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

در هنگام طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی خود مطمئن شوید که فضای کافی برای جابه‌جایی در نظر گرفته شده است. در هنگام قرار دادن میز و صندلی نیز توجه کنید که فضای مورد نیاز برای حرکت، بلند شدن و کشیدن صندلی به عقب در نظر گرفته شده باشد. ممکن است این موضوع ساده به نظر برسد اما گاهی پیش می‌آید که در تخمین فضای مورد نیاز دچار اشتباه شویم.

با توجه به نوع میز و صندلی این ابعاد می‌تواند متفاوت باشد، اما به طور معمول ابعادی در حدود 180 در 280 سانتی‌متر برای یک فضای کار راحت پیشنهاد می‌شود. با این ابعاد دسترسی از هر دو طرف میز امکان‌پذیر خواهد بود.

۳- یک میز و صندلی مناسب انتخاب کنید

7776 e1618410675189 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

یکی از مهم‌ترین نکات طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی انتخاب میز و صندلی مناسب است. این دو وسیله از اجزاء ضروری هر دفتر کار هستند. میزی انتخاب کنید که فضای کافی برای قرار دادن کامپیوتر یا لپ‌تاپ، دفتر یادداشت و سایر وسایل مورد نیازتان داشته باشد. در هنگام خرید وسایل بد نیست به میزهایی که ارتفاعشان قابل تنظیم است نیز نگاهی بیاندازید.

اگر در منزلتان فضای کمی برای قرار دادن میز و صندلی در اختیار دارید، خرید یک میز تاشو می‌تواند ایده هوشمندانه‌ای باشد.

تاشو 292x300 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی
      میز تحریر و لپ‌تاپ دیواری دیوان دکور

با خرید یک میز تاشو می‌توانید پس از اتمام کارهایتان میز را به راحتی جمع کرده و فضای بازتری داشته باشید.

کار 240x300 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی
       میز لپ‌تاپ دیواری دیوان دکور

 

4- قفسه‌بندی را فراموش نکنید

5544 e1618427027687 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

 

در زمان طراحی دفاتر کار خانگی معمولا به قفسه‌بندی و طراحی شلف‌ها توجه چندانی نمی‌شود. این در حالی است که نداشتن قفسه‌های کافی می‌تواند بر سرعت و دقت کار شما تاثیر منفی بگذارد.

به همین دلیل بهتر است در طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی به قرار دادن قفسه‌ها و کمدهای کافی بر حسب نیاز‌تان توجه کنید. می‌توانید قفسه‌ها را بر روی دیوار نصب کنید یا آن‌ها را نزدیک به میز کارتان قرار دهید.

4455 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

 

کارهای هر روز را بر روی میزتان طبقه‌بندی کنید. در صورت زیاد بودن وسایل مورد نیاز بخشی از آن‌ها را در قفسه کنار میز قرار دهید. به این ترتیب همه چیز در دسترستان قرار دارد و می‌توانید کارتان را بدون حواس‌پرتی و نیاز به جابه‌جایی انجام دهید.

5- از نور طبیعی حداکثر بهره را ببرید

8999 e1618406800997 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

 

وجود نور مناسب یکی از ضروریات هر فضای کار است. محلی را برای دفتر کار خود انتخاب کنید که نور طبیعی و در صورت امکان چشم‌اندازی به بیرون نیز داشته باشد. نکته مهمی که در این مورد وجود دارد این است که باید میز کارتان را به گونه‌ای قرار دهید که نور طبیعی دریافت کنید اما در دیدن مانیتور دچار مشکل نشوید. استفاده از پرده‌های مناسب می‌تواند در فضای کار خانگی بسیار مفید باشد. به کمک پرده‌ها می‌توانید نور مورد نیازتان را تنظیم کنید.

 

3333 e1618426957132 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

غیر از نور طبیعی به نورپردازی مناسب در شب نیز فکر کنید. بهتر است علاوه بر داشتن یک منبع نور اصلی و مرکزی، منابع نور دیگری نیز داشته باشید. نورهای دیواری و همچنین وجود یک چراغ مطالعه رومیزی در کنار منبع نور اصلی، می‌توانند نورپردازی اتاق کارتان را تکمیل کنند.

6- فضای عمودی را دست کم نگیرید!

76767 e1618421847330 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

 

اتاق‌های کار به راحتی به هم ریخته و نامرتب می‌شوند. حتما می‌دانید که تمرکز و کار کردن در یک فضای شلوغ و به هم ریخته تا چه حد می‌تواند دشوار باشد. برای مرتب و منظم نگه داشتن فضای کارتان از فضای عمودی اتاق نهایت بهره را ببرید. با طراحی کمدهای عمودی در دار به راحتی می‌توانید کاغذها و لوازمتان را پس از پایان کار درون آن‌ها قرار دهید و نظم را به اتاق کار خود برگردانید. این کمدهای بسته می‌توانند برای پنهان کردن کابل‌های وسایل الکترونیکی نیز به کار روند.

7- برای جلسات (آنلاین) نیز فضایی مناسب طراحی کنید

3131 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

اگر به صورت گروهی کار می‌کنید احتمالا لازم است هر چند وقت یکبار جلسه‌ای کاری با همکارانتان داشته باشید. بنابراین از همان ابتدای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی به این موضوع فکر کنید. به این ترتیب مجبور نخواهید بود هر بار برای برگزاری جلسات وسایلتان را جابه‌جا کنید.

بهتر است محلی را برای فضای کار خانگی در نظر بگیرید که رفت و آمدی در آنجا صورت نگیرد. سعی کنید که پشت سرتان دیوار یا فضای زیبا و مرتبی باشد. بد نیست در گوشه‌ای از اتاق میز و صندلی دیگری نیز قرار دهید. به این ترتیب در صورت نیاز به جلسات حضوری فضای مناسبی در اختیار خواهید داشت.

8- گل‌ها و گیاهان را از یاد نبرید

2121 e1618405786382 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

قطعا کار کردن در خانه بهتر از کار کردن در یک دفتر کاری شلوغ و پرجمعیت است اما با این حال دفتر کار شما همچنان در یک محیط بسته قرار دارد. بنابراین بد نیست که از یک یا چند گلدان در دکوراسیون دفتر کار خانگی خود استفاده کنید. این کار علاوه بر تأمین اکسیژن و ایجاد سرزندگی در فضای کار می‌تواند به سلامت چشم‌هایتان نیز کمک کند. تحقیقات بسیاری نشان داده است که نگاه کردن به رنگ سبز برای چشم‌های خسته، مفید و آرامش‌بخش خواهد بود. بنابراین با قرار دادن چند گلدان پر از گل و گیاه در فضای کار خود می‌توانید پس از خیره شدن به لپ‌تاپ برای مدتی طولانی، کمی به چشمانتان استراحت دهید.

9- فضای کار را به خوبی با مبلمان اطراف ترکیب کنید

12123 e1618405437417 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

اگر دفتر کار خانگی شما بخشی از یک اتاق دیگر است و در معرض دید قرار دارد به چگونگی ترکیب درست وسایل و مبلمان با هم فکر کنید. بهتر است رنگ هایی را انتخاب کنید که با محیط اطراف به خوبی ترکیب شوند. سعی کنید هماهنگی سبک‌های مبلمان را نیز در دکوراسیون دفتر کار خانگی خود رعایت کنید.

 

10- چند وسیله تزیینی به محل کارتان اضافه کنید

6655 - 10 نکته کاربردی برای طراحی دکوراسیون دفتر کار خانگی

 

علاوه بر گل‌ها و گیاهان، چند تابلوی نقاشی زیبا، عکس‌های خانوادگی، جملات انگیزشی یا اشیا دکوراتیو می‌توانند دکوراسیون دفتر کار خانگی را جذاب‌تر کنند. وسایل تزیینی و دکوراتیو با ایجاد تنوع، فضای کاری را تلطیف کرده و به ادامه کار ترغیبتان می‌کنند.

 

اگر طراح داخلی هستید یا به طراحی داخلی و دکوراسیون علاقه‌ دارید، با پک آموزش طراحی داخلی ما می‌توانید در ده مرحله ساده، اصول این رشته جذاب و پولساز را آموزش ببینید.

اشتراک گذاری:
برچسب ها: دکوراسیون داخلیطراحی داخلینکات مهم در دکوراسیون
مطالب زیر را حتما بخوانید
  • مسابقه-معماری
    چطور در یک مسابقه معماری برنده شویم؟

    869 بازدید

  • طراحی-روف-گاردن
    طراحی روف گاردن : نکات مهم و لایه‌های اجرایی بام سبز

    137 بازدید

  • مهارت-سی-جی-آرتیست
    6 مهارت‌ مورد نیاز یک سی جی آرتیست‌ حرفه‌ای

    201 بازدید

  • آثار-رم-کولهاس
    آثار رم کولهاس که هر دانشجوی معماری باید بشناسد

    200 بازدید

  • مسابقات-معماری
    شرکت در مسابقات معماری چه فایده‌ای دارد؟

    170 بازدید

  • کارآموزی-معماری
    کارآموزی معماری چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

    234 بازدید

قدیمی تر بهترین مصالح کف‌ سازی محوطه کدام‌ها هستند؟
جدیدتر ایده‌های سانتیاگو کالاتراوا چگونه شکل می‌گیرند؟

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

آخرین نوشته ها
  • چطور در یک مسابقه معماری برنده شویم؟
  • طراحی روف گاردن : نکات مهم و لایه‌های اجرایی بام سبز
  • 6 مهارت‌ مورد نیاز یک سی جی آرتیست‌ حرفه‌ای
  • آثار رم کولهاس که هر دانشجوی معماری باید بشناسد
  • شرکت در مسابقات معماری چه فایده‌ای دارد؟
محصولات
  • رندرینگ-داخلی-با-کرونا
    دوره آموزش رندرینگ داخلی با کرونا و تری دی مکس - رایگان
  • آموزش-کرونا-برای-تری-دی-مکس
    دوره جامع آموزش کرونا برای تری دی مکس (همراه با فایل‌های تمرین) - رایگان
  • آموزش-رندرینگ-داخلی-وی-ری
    آموزش رندرینگ داخلی با وی ری ، تری دی مکس و فتوشاپ - رایگان
  • آموزش-رندر-با-کرونا
    آموزش رندر با کرونا و تری دی مکس | ساخت محیط‌های شگفت‌انگیز - رایگان
  • آموزش-رندرینگ-نما
    دوره پیشرفته آموزش رندرینگ نمای خارجی با تری دی مکس و وی-ری - رایگان
درباره‌ی Arcaplus

آرکاپلاس یک وب‌سایت آموزشی و زیرمجموعه‌ی استودیو اِی‌پلاس است.
این مجموعه تشکیل شده از چندین مدرس حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف.
شما هم اگر تو کارتون حرفه‌ای هستید و می‌تونید فیلم آموزشی تهیه کنید، با ما تماس بگیرید.

اطلاعات تماس:
  • location_on
    مشهد - حجاب 64 - مجتمع سپید 1
  • phone_android
    091558681320
  • email
    arcaplusir@gmail.com
  • instagram
  • telegram
  • youtube
  • vimeo
دسترسی سریع
  • آرکاپلاس
  • نوشته ها
  • آموزش ها
  • آموزش های رایگان
  • حساب کاربری
  • سبد خرید
  • پرداخت
نماد اعتماد

نماد اعتماد

نماد اعتماد

تمامی حقوق این وب‌سایت متعلق به مجموعه +A می‌باشد.
keyboard_arrow_up
× سوال دارید؟